Lättsålda ljusAlltid 50 % i vinstAlltid fri frakt & fri returLättsålda ljus - 50 % i vinst - Fri frakt & fri retur

Vanliga frågor & svar

Här ger vi svar på de vanligaste frågorna som vi brukar få om hur det går till att sälja ljus för laget eller klassen.
Finns det någonting annat som du undrar över, tveka inte att höra av dig till oss!

Uppstart

Hur gör vi för att komma i gång?

Börja gärna med att beställa ett gratis infopaket - helt utan förbindelser. Paketet innehåller all information ni behöver om hur det fungerar att sälja samt prov på våra fina ljus. Beställ gratis infopaket

 
När ni bestämt er för att sälja ljus startar ni försäljningen genom att registrera gruppen här under Starta försäljning Det är enkelt och helt kostnadsfritt. Gruppen får säljkataloger hemskickat och direkt tillgång till en egen webbshop inklusive ett smidigt digitalt verktyg (Mina sidor) där ni administrerar försäljningen.

Här kan du läsa mer om hur det fungerar och hur ni kommer i gång med Mina sidor.

Behöver vi lägga ut pengar?

Nej, ni betalar bara för produkterna ni har sålt och efter att ni har fått betalt av era ljuskunder. Fakturan har betalningsvillkor 60 dagar. Frakten är alltid gratis och vi står dessutom för returkostnaderna om ni får osålda ljus över.

Hur mycket tjänar vi?

Ni får alltid behålla 50 % i förtjänst på allt ni säljer.

Använd gärna vår vinstkalkylator för att se hur mycket just er grupp kan tjäna 


Förtjänsten per såld produkt:
Herrgårdsljus vit, grå, röd, gul: 50 kr per såld förpackning (inköpspris 50 kr)
Herrgårdsljus guld, silver: 65 kr per såld förpackning (inköpspris 65 kr)
Doftljus: 50 kr per sålt ljus (inköpspris 50 kr)


Ljusen som ni beställer kommer sen på en faktura som är på beställda ljus x inköpspris. Mellanskillnaden (50%) är er förtjänst och den behåller ni direkt.

Vad är ett infopaket och vad ingår?

Du som representerar en klass, ett idrottslag eller en förening kan beställa ett gratis infopaket från oss, helt utan förbindelse. Paketet innehåller prov på våra ljus samt information och allt ni behöver veta om hur det fungerar att sälja ljus genom Kirrat och Klart. Beställ ett gratis infopaket här

Vad innebär det att vara kontaktperson?

Kontaktpersonen (=gruppadministratör) blir ansvarig för gruppen som ska sälja ljus och kommer vara den som har all kontakt med Kirrat och Klart och har hand om gruppens beställningar, leveranser och faktura.

 
Kontaktpersonen registrerar gruppen (=starta försäljning) och ser sen till att alla säljare bjuds in och får tillgång till sin webbshop, samt är den som slutför gruppens slutbeställning när ni är klara.


Kontaktpersonen behöver vara minst 18 år, inte vara belastad med betalningsanmärkningar och acceptera att en kreditkontroll tas. Observera att kreditkontrollen inte registreras hos UC eller annat företag och påverkar inte kontaktpersonen privat, såsom vid ansökan om lån etc.

Hur länge säljer man?

Ni bestämmer själva hur länge just er försäljning ska pågå. Vi rekommenderar en säljperiod på ca 3-4 veckor. Ni kan själva ställa in, justera och hantera er säljperiod under Mina sidor.

Kan man sälja era ljus som privatperson?

Vi genomför inga privata försäljningar, endast för skolklasser, idrottslag och föreningar.

Försäljning

Hur startar man själva försäljningen?

När ni bestämt er för att sälja ljus startar ni försäljningen genom att registrera gruppen under ”Starta försäljning”. Det är enkelt och helt kostnadsfritt. Gruppen får säljkataloger hemskickat och direkt tillgång till en egen webbshop inklusive ett smidigt digitalt verktyg (Mina sidor) där ni administrerar försäljningen.

Här kan du läsa mer om hur det fungerar och hur ni kommer i gång.

Hur säljer vi ljusen?

Allt kring försäljningen sköter ni under ”Mina sidor”. Här kan ni beställ hem ljus om ni önskar ha med er de direkt. Annars säljer ni genom att ta upp beställningar. Dela er webbshop, ta med säljkatalogen och knacka dörr eller sälj på arbetsplatser. Många väljer att kombinera de olika sätten för att maxa försäljningsmöjligheterna!

Här kan du läsa mer om hur det fungerar att sälja ljus med Kirrat och Klart.

Vilket är bästa sättet att sälja ljusen på?
Sälj direkt, och/eller med katalog och webbshop


Ni kan sälja ljus genom att beställa hem de i förväg och sälja direkt vid dörren = direktbeställning, och/eller sälja med webbshopen och säljkatalogerna och sen lägga en beställning på just de antal som ni har sålt = slutbeställning. Alla beställningar görs under Mina sidor.

Det enklaste och snabbaste sättet för att nå ut till många är att dela den egna webbshopen via sociala medier som facebook och instagram, eller att dela en länk via messenger, mejl och sms. Köpare lägger sin beställning enkelt direkt via webbshopen.

Många kompletterar försäljningen via webbshopen med att sälja till grannar, vänner och kollegor till föräldrarna genom att visa upp ljusen med hjälp av säljkatalogen.

De som föredrar en snabbare säljprocess kan i stället beställa hem ljusen i förväg genom att lägga en direktbeställning på det antal ljus man tror sig kunna sälja. Försäljning och avslut sker alltså vid ett och samma tillfälle. Får ni osålda ljus returnerar ni dessa kostnadsfritt.

Ni bestämmer själva vilken säljmetod som passar just er grupp bäst. Många väljer att kombinera de olika sätten för att maxa försäljningsmöjligheterna!
 
Vad är försäljningspriset för ljusen?
Herrgårdsljus vit, grå, röd, gul säljer ni för 100 kr per förpackning 
Herrgårdsljus guld, silver säljer ni för 130 kr per förpackning 
Doftljusen säljer ni för 100 kr styck
 
Vilka ljus säljer bäst?
Herrgårdsljus:
De vita herrgårdsljusen är vår överlägsna storsäljare! De är lika populära över hela året och står för ungefär av 80% av den totala försäljningen. Inför advent och jul är även de röda ljusen populära. Och inför påsk är det en god idé att välja en liten andel gula ljus. Ljusen i grått, silver och guld står för en mindre andel men efterfrågan är jämn över hela året. 

Om ni tänkt sälja genom ”direktförsäljning” dvs beställa hem ljus först:
Förslag beställning på totalt 100 förpackningar herrgårdsljus inför advent/jul: beställ 80 st vita, 10 st röda och 10 st grå. I tillägg kan man erbjuda att ta upp beställningar på de andra färgerna för de som önskar köpa de. Detta är bara ett exempel baserat på tidigare försäljningsstatistik, naturligtvis kan det vara skillnader på efterfrågan för just er grupp. 
 
 
Doftljus:
Fördelningen mellan doftljusen avseende vilken som är populärast är relativt jämn, men Lily of the valley har visat sig sälja något bättre än de andra tre som är ungefär lika populära. Doftljusen har lika stor efterfrågan över hela året.
 
Om ni tänkt sälja genom ”direktförsäljning” dvs beställa hem ljus först:
Förslag beställning på totalt 100 st doftljus: beställ 32 st Lily of the valley, 24 st Jasmine, 22 st Blackberry och 22 st Green Tea. Detta är bara ett exempel baserat på tidigare försäljningsstatistik, naturligtvis kan det vara skillnader på efterfrågan för just er grupp. 

 

Men se dessa tips som en fingervisning för hur det ofta ser ut med efterfrågan och försäljning.

 
Vilka försäljningsargument är bra att använda?

Presentera dig och berätta vilken klass, förening eller vilket lag du kommer ifrån. Berätta också vad ni jobbar ihop pengar till, till exempel en klassresa, en cup eller ett träningsläger. Berätta att de som köper ljus genom er är med och ser till att alla i laget eller klassen kan följa med på den gemensamma upplevelsen. Man stödjer alltså en god sak om man köper ljusen av er!

Om ni är ute och säljer/knackar dörr - Visa ljusen om ni har med er de, och visa säljkatalogen och berätta om produkterna. Vem kan säga nej till en trevlig förpackning med högkvalitativa ljus? Till advent brukar de flesta hushåll behöva ljus till adventsljusstaken. Ljusen är också en utmärkt present som passar alla och för alla tillfällen och högtider under året:

- Födelsedagar och andra bemärkelsedagar som t.ex. Mors dag
- Gå-bort-present till middagsbjudningar eller glöggkvällen
- Till pedagogerna på skolavslutningen
- Dop, bröllop, student, påsk, midsommar, jul och nyår
- Till middagsmyset eller som stämningshöjare en kulig höstkväll.
Hur gör vi om någon vill beställa fler ljus efter att vi lagt vår slutbeställning? I samband med att administratören/kontaktpersonen skickar iväg gruppens slutbeställning stängs webbshopen. Om det kommer in fler önskemål på beställningar av ljus efter att ni har skickat in er slutbeställning kan administratören/kontaktpersonen registrera dessa beställningar manuellt på Mina sidor och därefter göra en ny slutbeställning som då blir er efterbeställning. Tänk på att samla ihop alla efterbeställningar till en gemensam beställning. Självklart är denna beställning också fraktfri. Ni loggar in som vanligt och lägger in er nya slutbeställning på Mina sidor. Önskar ni öppna upp webbshopen igen för säljare och köpare gör administratören detta under Mina sidor/Admin/Gruppinställningar. Bocka i rutan "Webbshopen är öppen för beställningar" så blir den omedelbart aktiv igen. När ni är klara lägger ni en ny slutbeställning.
Hur får vi fler säljkataloger? Behöver ni fler säljkataloger kan ni enkelt beställa dem på Mina sidor (Mina sidor/Admin/Gruppbeställningar) utan kostnad. Ni kan även kontakta oss på telefon 020-10 00 32 eller via mejl info@kirratochklart.se 
Hur ska vi sammanställa vår försäljning och hur skickas beställningen in?

Har ni beställningar upptagna i säljkataloger får säljarna först lägga in dessa manuellt på Mina sidor, alternativt kan kontaktpersonen göra det.

Alla beställningar ni registrerat själva manuellt under Mina sidor, samt de beställningar som lagts in via er webbshop sammanställs sen automatiskt under Mina sidor och kontaktpersonen skickar sen in gruppens totala beställning (= slutbeställning) till oss på Kirrat och Klart. 

Inloggningslänk till Mina sidor får man som kontaktperson på mejl vid registreringen av gruppen och säljarna bjuds därefter in av kontaktpersonen och få då en anslutningslänk till Mina sidor där de också får tillgång till den egna webbshopen.

 
Självklart kan vi på Kirrat och klart också hjälpa till med er beställning! Kontakta oss på telefon 020-10 00 32 eller mejla info@kirratochklart.se
 
Kan kunder som köpt ljus av oss få ett kvitto om de vill? Ja kvitto att skriva ut och fylla i finns att ladda ner på sidan Ladda ner säljmaterial
Kan man sälja till företag?
Ja, det går bra att sälja direkt till företag. Kvitto finns att ladda ner och skriva ut på sidan Ladda ner säljmaterial. Företag kan dock inte dra av momsen vid köp eftersom ljusen säljs av en klass eller ett idrottslag som vanligen inte är momsregistrerad hos Skatteverket. Däremot är hela varuvärdet avdragsgillt, det vill säga hela inköpspriset för ljusen.
 
Finns det någon gräns för minimiorder på antal ljus man kan beställa? Ja, minsta beställning är 12 förpackningar ljus. 

Leverans

Är frakten alltid gratis?

Ja! Frakten är alltid gratis oavsett antal ljus ni beställer/har sålt. 

Hur lång leveranstid är det?

Ungefär 2-5 arbetsdagar för både ljus och säljkataloger. Observera att katalogerna skickas till er separat med post, och ljusen skickas med DHL.

Hur får jag min leverans?

Säljkatalogerna levereras direkt till din brevlåda, vid större mängd och skrymmande brev kan leveransen komma att gå till ditt närmaste DHL-ombud. Frakten är alltid gratis.


Ljusen levereras alltid med fri frakt. 

Paket upp till 20kg (t.ex 38 paket herrgårdsljus eller 50 st doftljus) hämtas ut hos närmaste ombud. DHL aviserar med sms när ditt paket finns att hämta.

Paket som väger över 20kg levereras direkt till adressen du angett som leveransadress. Du kommer få en sms-avisering av DHL där de ber dig välja en dag och ett tidsintervall för leveransen (dagtid, vardagar). Vilket postnummer du bor på avgör vilka tidsintervaller som finns att välja emellan. Du behöver sen finnas på plats för att ta emot leveransen.

Vid större leveranser över 100 kg (ca 200 förp. herrgårdsljus eller fler) kommer det flera sms, observera att du måste svara (boka utkörning) på samtliga sms.

Du kan också hämta försändelsen på din närmaste DHL-terminal om du skulle föredra det.

 

Kan ni packa ljusen separat till varje säljare?

Vi vill hellre erbjuda er så hög förtjänst som möjligt (hos oss behåller ni alltid 50 % i vinst) istället för att lägga på extratjänster som att packa per säljare eller medskick av bärkassar vilket skulle dra ner er säljmarginal. För att underlätta för kontaktpersonen när ljusen ska fördelas ut till säljarna, kan det istället vara en god idé att bestämma en kväll när alla säljare kommer och själva plockar ihop de antal ljus man skall ha.

Var är vår leverans? Kan vi spåra den? När er beställning skickas vårt lager får ni ett mejl med kollinummer och en länk för spårning av leveransen. Ni kan då följa leveransen hela vägen. Vid frågor kontakta DHL på tel nr: 0771-345345
Transportskadad leverans

Kontrollera din leverans när du tar emot den. Om du upptäcker att emballaget eller att innehållet är skadat redan vid mottagandet, ta gärna bilder på försändelsen så att vi kan ta detta vidare med transportören. Har några av ljusen blivit skadade i transporten kontaktar du oss på info@kirratochklart.se så hjälper vi dig direkt vidare med ersättning / byte till nya ljus.

Om leveransen inte stämmer Kontrollera alltid levererade ljus mot följesedeln. Om något inte skulle stämma kontaktar du oss genom att ringa 020-10 00 32 eller mejla till info@kirratochklart.se så hjälper vi dig!

Betalning och faktura

När och hur får vi fakturan?

Fakturan skickas ut med e-post till gruppens kontaktperson i samband med leveransen av ljus. 

Hur lång tid har vi på oss att betala fakturan? Betalningsvillkoren är 60 dagar från leverans. Behöver ni förlänga säljperioden till mer än 60 dagar - hör av er till oss så justerar vi förfallodatumet på fakturan.
Hur ser vi vår vinst och när får vi den?

Vinsten är enkel att räkna ut, då den alltid är 50% av summan som ni sålt för. Har ni t.ex. sålt ljus för totalt 20.000 kr blir er vinst 10.000 kr. Ni kan hela tiden följa er försäljning och se hur mycket ni hittills tjänat in i vinst under Mina sidor.

När ni är helt klara och alla har betalat in sin del av försäljning till kontaktpersonen betalar kontaktpersonen fakturan inom 60 dagar. Fakturan är på 50% av orderbeloppet och resterande 50% dvs hälften behåller ni, detta blir er vinst och den får ni alltså behålla direkt!

 

Returer

Retur av osålda ljus – hur gör vi? Returen är alltid gratis. På Mina sidor registrerar du returer samt får mer information om hur du går till väga.
Hur paketerar vi returen? När ni får er leverans med ljus, spara gärna någon av de stora kartongerna och några av de små innerlådorna ifall ni senare skulle behöva returnera. Ljusförpackningarna ni returnerar skall vara oskadade och skickas väl emballerade. Fyll ut kartongen med tidningar/papp eller liknande vid behov så det inte finns utrymme för ljuspaketen att ”fara omkring” i kartongen för då är det tyvärr stor risk att de går sönder.
När måste vi senast returnera osålda ljus? När ni är klara med försäljningen (vanligen inom 60 dagar) och har fått ljus över, hör av er till oss så förlänger vi försäljningsperioden tills dess att ni hunnit samla in och skicka tillbaka de osålda ljusen. Ingen brådska alltså, utan vi väntar in de osålda ljusen och skickar därefter ut en ny faktura med avdrag för de ljus som ni returnerat till oss. Den nya fakturan har 10 dagars betalningsvillkor och börjar gälla efter att returen mottagits på vårt lager.

Mina sidor – För dig som kontaktperson

Hur får vi inloggningsuppgifter till Mina sidor?

Kontaktpersonen (=gruppadministratören) registrerar gruppen som ska sälja på kirratochklart.se under Starta försäljning Kontaktpersonen anger sina kontaktuppgifter och hur många säljkatalogen gruppen vill ha utskickat. Vi rekommenderar 1-2 kataloger per säljare.

Vi skapar direkt upp gruppens egna Mina sidor som är ert digitala verktyg som gör er administration smidig och enkel. Ett e-mail med bekräftelse, information och inloggningsuppgifter skickas ut till kontaktpersonen. Nu kan kontaktpersonen skicka ut gruppens registreringslänk till alla säljare som då får tillgång en personlig webbshop.

 
Vart och hur loggar man in på mina sidor? Ni loggar in på Mina sidor via kirratochklart.se/minasidor Ni kan också klicka på länken ni fick i bekräftelsemejlet så kommer ni direkt till inloggningssidan där ni loggar in med de inloggningsuppgifter ni fått i samma mejl (din- epostadress samt lösenord). Lösenordet kan du välja att byta ut till ett eget sen om du vill. Du ändrar det enkelt under Mina sidor.
Hur bjuder man in säljarna till Mina sidor?
Bjuda in säljare (klassen/laget/gruppen) gör kontaktpersonen/administratören genom att kopiera er unika registreringslänk som ni hittar under fliken Bjud in säljare på Mina sidor. Länken kan kontaktpersonen sen dela eller mejla ut till hela klassen, laget eller gruppen. 

Säljarna klickar sen på registreringslänken de fått och registrerar sig med namn, e-postadress och mobilnummer. Nu får de direkt tillgång till Mina sidor och den egna webbshopen. Ett mejl med bekräftelse, information och inloggningsuppgifter mejlas också direkt ut till säljaren så den enkelt kan logga in igen närsomhelst.
 
Finns det någon guide om Mina sidor och hur allt fungerar?
Ja vi har tagit fram en komplett guide om Mina sidor och hur allt fungerar för dig som kontaktperson och allt ni behöver veta för att administrera försäljningen. Guiden hittar du här

Mina sidor – För dig som säljare

Hur får jag som säljare i en klass/lag/grupp inloggningsuppgifter till Mina sidor?
Du som säljare i klassen/laget/gruppen) kommer få en registreringslänk på mejl från er kontaktperson. 

Sen klickar du bara på registreringslänken och registrerar dig med namn, e-postadress och mobilnummer. Nu får du direkt tillgång till Mina sidor och den egna webbshopen. Ett mejl med bekräftelse, information och inloggningsuppgifter mejlas också direkt ut till dig så att du enkelt kan logga in igen närsomhelst.
 
Vart och hur loggar man in på mina sidor?
För att logga in på Mina sidor klickar du på inloggningslänken som du fick på mejl när du registrerat dig. Klicka på länken så kommer du direkt till inloggningssidan där du loggar in med de inloggningsuppgifter du fått i samma mejl (din- epostadress samt lösenord). Lösenordet kan du välja att byta ut till ett eget sen om du vill. Du ändrar det enkelt under Mina sidor.
Du kan också logga in på Mina sidor via kirratochklart.se/minasidor 
Kan jag lägga in och uppdatera min försäljning både via dator och mobil? Ja självklart kan du sköta allt som har med din försäljning att göra både på datorn, surfplattan och mobilen.
Hur vet jag vilket som är sista datum för vår försäljning? Er kontaktperson lägger in start- och slutdatum och försäljningsmål på Mina sidor under fliken Vår försäljning.
Finns det någon guide om Mina sidor och hur allt fungerar? Ja vi har tagit fram en komplett guide om Mina sidor och hur allt fungerar för dig som säljare när ni ska sälja ljus. Guiden hittar du här.

Vanliga frågor om ljusen

Vad innehåller ljusen?

Alla våra ljus är certifierade med de högsta europeiska RAL-kriterierna. (Institute for quality assurance and certificates).

Herrgårdsljusen innehåll: RAL-certifierat paraffin med högsta renhet. Ljusen innehåller ej råvaror från animalier (slaktavfall) vilket stearin gör. De uppfyller därför den stora efterfrågan på helt veganska produkter.  

Doftljusen innehåll: RAL-certifierat paraffin av högsta kvalitet samt en liten del RSPO-certifierat palmvax. Palmvax tillsätts för att ge de brinnegenskaper som ett högkvalitativt doftljus ska ha. Palmvax som är RFSO-certifierat, är ansvarsfullt producerat utan att regnskogen behöver stå tillbaka för nya palmoljeplantager.

Här kan du läsa mer om ljusen och de olika certifieringarna.

Är ljusen veganska? Ja! Idag efterfrågar många veganska ljus. Vi är därför stolta över att kunna erbjuda herrgårdsljus och doftljus som baseras på testade och certifierade råvaror från icke-animaliskt ursprung.


Var tillverkas ljusen?

Våra ljus tillverkas inom EU av en av de största ljusproducenterna i Europa och som arbetar efter stor miljömedvetenhet i sin fabrik. År 2016 tilldelades de Sustainable Growth Award från Swedish Business Awards.

Vad menas med att herrgårdsljusen är handstöpta?

Vår leverantör besitter stor kunskap och lång erfarenhet inom ljustillverkning, så våra herrgårdsljus är handstöpta av högkvalitativa råvaror på traditionellt vis vilket innebär att ljusen doppas istället för att formpressas. Ljusen doppas upprepade gånger tills de når perfekt tjocklek. Rätt veke är nyckeln till väl brinnande ljus. Veken som används till våra ljus är flätad och anpassad till respektive produkt. Ljusen brinner med en klar och fin låga utan att sota eller ryka.

Är doftljusen allergitestade?

Ja, våra dofter är allergitestade enligt CLP (Classification, Labelling and Packaging). Läs mer om CLP, dofter och allergier här.

Miljö och hållbarhet

Hur arbetar ni med hållbarhet?

Vi på kirratochklart.se värnar stort om miljön. Vår ljusproducent arbetar efter stor miljömedvetenhet i sin fabrik och reducerar allt sitt avfall, och uppfyller högsta standard enligt ett fullständigt implementerat återvinningsprogram. Allt skräp sorteras och skickas för återvinning och man nyttjar miljövänlig energi från vattenkraftverk. Leveranserna till oss från fabriken sker med båt som är det mest miljövänliga transportsättet.

Vår leverantör tilldelades Sustainable Growth Award från Swedish Business Awards år 2016  med motiveringen att "de exemplifierar ett företag med en balanserad och hållbar utveckling: genom en lönsam omsättningsökning, för att de på ett väsentligt sätt bidrar till regionens utveckling, och för genomförande av initiativ som bidrar till att minska klimatpåverkan i Östersjöregionen".

Vi använder förpackningar av papp och glasbehållarna till våra doftljus går att återvinna eller att återanvända. Om vi mottar skadade ljusförpackningar i retur så kastar vi inte ljusen, utan packar om dem i nya förpackningar. Våra leveranser sker med miljöcertifierade distributörer, företag som tar miljöfrågorna på största allvar. Våra säljkataloger och andra trycksaker är tryckta på Svanenmärkt papper och produceras hos tryckerier som arbetar efter miljömedvetna produktionsprocesser och där de klimatkompenserar våra tryckuppdrag. Vi följer tillämpad miljölagstiftning och föreskrifter liksom övriga miljökrav som företaget berörs av.

Vilka certifieringar har ljusen?

Alla våra ljus är certifierade enligt de högsta europeiska kriterierna som RAL Gütezeichen ställer. Detta betyder att våra råvaror är certifierade, att ljusen är testade så att de ska brinna rent utan att rinna och att råvarorna inte ska ha någon negativ påverkan på människors hälsa. Det garanterar också att man använder produktionsmetoder i enlighet med miljövänliga villkor och standarder. RAL Gütezeichen utför årligen kontroller hos vår tillverkare.

Våra doftljus är även RSPO-certifierade. Organisationen RSPO arbetar med certifiering av palmolja. Palmolja som är RSPO-certifierad är ansvarsfullt producerad och framtagen utan att regnskogen behöver stå tillbaka för nya palmoljeplantager. Bakom denna hållbarhetscertifiering står bland andra WWF.

Läs gärna mer här >

Jag har en annan fråga

Hittar du inte svaret på din fråga?

Ring oss gärna på 020-10 00 32 eller mejla info@kirratochklart.se så hjälper vi dig! Du kan också chatta med oss direkt här på sajten under våra öppettider måndag till fredag kl. 9-16. 

{{'splash_bottom_part1' | translation}} {{'splash_bottom_part2' | translation}} {{'splash_bottom_part3' | translation}} {{'splash_bottom_part4' | translation}}