Är frakten gratis?
Frakten på er gemensamma gruppbeställning är alltid gratis. Frakten för säljkataloger är självklart också gratis.
En efterbeställning per försäljning skickas fraktfritt (oavsett beställt antal). Fler efterbeställningar (nr 2 eller fler) skickas fraktfritt om antalet är minst 20 förpackningar. Vid efterbeställningar med färre än 20 förpackningar tillkommer en fraktkostnad om 150 kr.
Hur lång leveranstid är det?
Er beställning skickas oftast från oss dagen efter (vardagar) ni lagt er beställning. Leveranstiden är normalt sett ca 4–8 arbetsdagar beroende på hur ofta fraktbolaget Bring eller DHL levererar på just ditt postnummer. Leveranstiden kan också variera under säsong beroende på belastningen hos Bring och DHL.
Hur ofta Bring och DHL kör ut varierar beroende på vart i landet du bor, allt från 1 gång/vecka på små orter upp till 7 dagar i veckan i storstäderna. För att ta reda på innan hur ofta och när de kör ut till just ditt postnummer, kontakta de direkt (du ser i din leveransbekräftelse vilket fraktbolag din order levereras med):
Bring (till privatadresser kvällar och helg): 08-120 245 24 eller gå in på https://www.bring.se/privat/kundservice för att chatta eller skicka meddelande.
DHL (till skola eller företagsadresser dagtid vardagar): 0771-345 345 eller gå in på https://www.dhl.com/se-sv/home/kundtjanst.html för att chatta eller skicka meddelande.
Leveranstiden för säljkatalogerna är ca 2-4 dagar. Observera att katalogerna skickas till er separat med post, och ljusen skickas med Bring eller DHL.
Hur får jag min leverans?
Säljkataloger
Säljkatalogerna levereras direkt till din brevlåda, vid större mängd och skrymmande brev kan leveransen komma att gå till ditt närmaste ombud.
Ljus
Mindre paket (max 20 kg) hämtas ut hos närmaste Bring-ombud. Bring aviserar med sms när ditt paket finns att hämta.
Större försändelser levereras direkt till adressen du angett som leveransadress.
Leverans till privatadress: Du kommer få en sms-avisering av Bring där de ber dig välja en dag och ett tidsintervall för leveransen. Vilket postnummer du bor på avgör vilka tidsintervaller som finns att välja emellan (beroende på vart du bor kan alternativen vara både vardagar, kvällar eller helg). Hur ofta Bring kör ut varierar beroende på vart i landet du bor, allt från 1 gång/vecka på små orter upp till 7 dagar i veckan i storstäderna.
På leveransdagen kan du sen följa din leverans i realtid i Brings gränssnitt online (du får ett sms med en länk) och du kan också ange eventuell portkod eller annan information till chauffören. Någon måste vara hemma för att ta emot leveransen.
För att ta reda på innan hur ofta och när Bring kör ut till just ditt postnummer eller om du har andra frågor om din leverans, kontakta Bring på 08-12024524 eller gå in på https://www.bring.se/privat/kundservice för att chatta eller skicka meddelande. Ha ditt kollinummer eller sändningsnummer redo.
Du kan också hämta försändelsen på din närmaste Bring-terminal om du skulle föredra det.
Leverans till skola eller företag: Leveranser till skolor eller företagsadresser sker med DHL dagtid vardagar. Du kan följa din leverans via länken i din leveransbekräftelse som kommer på mejl. Om du har frågor kring din leverans med DHL ring 0771-345345 eller gå in på https://www.dhl.com/se-sv/home/kundtjanst.html för kontakt eller spårning. Ha ditt kollinummer eller sändningsnummer redo.
Hur gör vi när vi har ljus över från en direktbeställning som vi vill dra av/kvitta mot vår slutbeställning?
Har ni ljus kvar från en tidigare lagd direktbeställning och behöver dra av/kvitta dessa mot er slutbeställning?
Gör så här:
Gör en slutbeställning som vanligt på Mina sidor men skriv i kommentarsfältet till oss (innan ni klickar på "skicka beställning") att ni har produkter från en direktbeställning som skall dras av i leveransen på er slutbeställning. Ange antal produkter av varje sort som ska dras av (t.ex. "4 st vita kronljus"). Då justerar vi antalet i er order manuellt innan den går iväg för plock. Detta påverkar inte er redovisning på Mina sidor utan antalet justeras bara i själva leveransen.
Kan ni packa ljusen separat till varje säljare?
Vi vill hellre erbjuda er så hög förtjänst som möjligt (hos oss behåller ni alltid 50 % i vinst) istället för att lägga på extratjänster som att packa per säljare eller medskick av bärkassar vilket skulle dra ner er säljmarginal. För att underlätta för kontaktpersonen när produkterna ska fördelas ut till säljarna, kan det istället vara en god idé att bestämma en kväll när alla säljare kommer och själva plockar ihop de antal ljus man skall ha. Ni prickar enkelt av varje säljares sålda produkter mot "plocksedeln" som finns att ladda ner på Mina sidor.
Var är vår leverans? Kan vi spåra den?
När er beställning skickas vårt lager får ni ett mejl med kollinummer och en länk för spårning av leveransen. Ni kan då följa leveransen hela vägen.
Bring (leverans till privatadresser kväll/helg): Vid frågor kontakta Bring, ring 08-12024524 eller gå till https://www.bring.se/privat/kundservice/kontakta-oss för att chatta med kundtjänst.
DHL (leverans till skolor och företagsadresser dagtid vardagar): Vid frågor kontakta DHL, ring 0771-345 345 eller gå in på https://www.dhl.com/se-sv/home/kundtjanst.html för att chatta med kundtjänst.
Transportskadad leverans
Kontrollera din leverans när du tar emot den. Om du upptäcker att emballaget eller att innehållet är skadat redan vid mottagandet, ta bilder på försändelsen så att vi kan ta detta vidare med transportören. Har några av produkter blivit skadade i transporten kontaktar du oss på info@kirratochklart.se så hjälper vi dig direkt.
Var försiktig när du sprättar upp innerkartongerna till ljusen, använd inte kniv för att inte riskera att skada innehållet.
Om leveransen inte stämmer
Kontrollera alltid levererade produkter mot följesedeln INNAN du delar ut produkterna till säljarna. Om något inte skulle stämma kontaktar du oss direkt genom att ringa 020-10 00 32 eller mejla till info@kirratochklart.se så hjälper vi dig!